duminică, 5 februarie 2012

Revizuire urgenta a codului civil!

Articolul 1351 din Codul Civil prevede, in acest moment, urmatoarele:

CAPITOLUL IV
Răspunderea civilă
SECÅ¢IUNEA a 2-a
Cauze exoneratoare de răspundere


Forţa majoră şi cazul fortuit
(1) Dacă legea nu prevede altfel sau părţile nu convin contrariul, răspunderea este înlăturată atunci când prejudiciul este cauzat de forţă majoră sau de caz fortuit.
(2) Forţa majoră este orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi inevitabil.
(3) Cazul fortuit este un eveniment care nu poate fi prevăzut şi nici împiedicat de către cel care ar fi fost chemat să răspundă dacă evenimentul nu s-ar fi produs.
(4) Dacă, potrivit legii, debitorul este exonerat de răspundere contractuală pentru un caz fortuit, el este, de asemenea, exonerat şi în caz de forţă majoră.

Dupa cum se observa, acest articol are o imensa lacuna.
Avand in vedere urmatoarea definitie din DEX 1998:
"GHINION, ghinioane, s.n.: Intamplare, conjunctura nefavorabila pentru cineva; nenoroc, nesansa - Din fr. guignon" este imperios necesara modificarea acestui articol.

Astfel, alineatul (1) ar trebui sa sune astfel:
(1) Dacă legea nu prevede altfel sau părţile nu convin contrariul, răspunderea este înlăturată atunci când prejudiciul este cauzat de forţă majoră, de caz fortuit sau de ghinion.
Alineatul (4) va deveni: Ghinionul este orice intamplare sau conjunctura nefavorabila pentru cineva; nenoroc, nesansa.
Actualul alineat (4) va deveni (5).

Principalele trei argumentele ce stau la baza acestei imperative modificari ar fi:

1 - Un tip isi revine dintr-o coma profunda de 7 luni. In tot acest timp, sotia lui a stat zilnic langa patul lui.
Adoua zi dupa ce si-a revenit, isi cheama sotia:
- Draga mea, ai fost alaturi de mine in toate nenorocirile prin care am trecut: cand am fost concediat m-ai sprijinit enorm, cand afacerea mea a dat faliment ai fost langa mine, cand am fost impuscat ai stat alaturi de mine, cand ne-am pierdut casa ai fost tot langa mine, cand sanatatea mea s-a subrezit m-ai sprijinit permanent. Stii ceva?
- Ce sa stiu, dragul meu? intreaba ea zambitoare.
- Cred ca imi porti ghinion!

2 - Ajutor! Ajutor! striga cineva în pădure. Pădurarul, care tocmai trecea pe acolo, s-a dus înspre copacul de unde se auzeau strigătele. Un bărbat era legat de copac, cu pantalonii lăsaţi în vine.
- Ce s-a întâmplat? întreabă pădurarul.
- Doi bărbaţi m-au atacat, m-au legat de copacul ăsta şi m-au violat.
Pădurarul se descheie la şliţ şi zice îngândurat:
- Azi e ziua ta cu ghinion!

3 - Bula se intalneste pe strada cu un prieten care il intreaba:
- Bula, am auzit ca ti-a murit soacra. Ce-a avut?
- Ceva bijuterii, un televizor si putine economii...
- Nu asta te-am intrebat. Ce i-a lipsit?
- Pai, masina, o casa sau un apartament proprietate personala...
- Bula, de ce a murit?
- A fost la noi in vizita, eu i-am spus sa mearga in pivnita sa duca niste cartofi, sa facem pireu. A cazut pe scari si si-a rupt gatul.
- Ce ghinion! Si ce-ati facut?
- Macaroane cu branza.

Ca sa subliniem cele aratate mai sus, adaugam si:




Argumentul final, avand in vedere statutul profund francofon al Romaniei, este reprezentat de limba de provenienta a acestui termen complex care, impreuna cu termenul greva, au stat la baza evolutiei sociale, economice si politice a surorii noastre mai mari FRANTA.
Deci cerem MODIFICAREA URGENTA A CODULUI CIVIL ROMAN !!!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu